9.6.12

hai hai bulan enam...

pejam celik pejam celik.. ohh, aku rasa aku pejam je selama ni, baru celik kini... dah masuk jun ka?
hell yeah, aku x study hapak. sial. baru lah nk sesal skarang? mampus hidup balik pun xde gune. hahaha! so, aku terbuka mata tgk kalendar n balaja laaa... hehek,

hmm, still, masih tinggal 5 bulan lg tuk spm. pike2 balik, aku rasa aku x de la ketinggalan sgt sbnanye. well, of coz la membe2 aku sume da further study to next stage kan?? so what? next year pon aku cm dorg jgak... hehe, btw, a year feels like nothing... seryeslyy!! tgk la, aku bpe bulan terperap kt umah ni tau2 je lg bpe blan da nk spm dah,, so, aku x rase pape pon ble tgk sume dah msk u.. sbb... ntah, rase kjap gler setahun,

sekarang, aku x tau la aku boleh kekal kan ushe aku ni ke tak, dlu blan 4 dah hard study tau, bajet klu smpi blan 10 pn cmni sah2 la straight A+, kah kah kah kah! ku sangka panas smpi ke petang, upenye baru pkul 10 dah ujan dah, x smpi tgh hari ag.. :P seminggu je semangat kobar. hangat2 taik siput jaa.. huh,, so, egt nk amik inisiatif msk skola jgak, x kire skola swasta skalipun, dah 3 skolah aku usha.. satu pun x mau aku... T_T Fine laa,,,, xnk aku kan.... fine! so, conclusion dye, klu aku betul nk berjaya, kene la usehe sendiri, kalau aku betul nak la... so, klu nk tau aku betul nk ke xnk, kite tgk the following month, am i going to keep up this momentum or i'll just stop somewhere like before? we'll see... :)

tp, doa2 la aku x putus asa gitu je... mmg aku malas, tp, doakan lah beramai2, biar rasa malas tu pegi jauh2 buat masa niiii je, smpi spm nty, as long aku mahu n nak study... hehe, acctually, aku agak berkobar2 nk spm, since dpt surat from kementerian pasal ujian lisan bulan ni and next month,bile tgk slip peperiksaan aku taun ni, tgk angka giliran aku taun ni, tgk senarai nama bebudak yg senasib dgn aku, agk seronok n berkobar n x sabar di situ... hehek, tp study hapak lg, wat latihan, hell, lupe sume, bangang... esspecially qs n si... wah2, subject "pro" kann... sbb tu la x sentuh buku.. hahahaha, bile da tergerak aty nk wat latihan, hoyeah! otak berkarat hanya mengeluarkan serpihan2 karat utk di isi atas kertas jwpn... :D baru la nk cari buku, usha mane, dah la tu, tajuk yg mana nk cari jwpn pn x tau... ish, aku sedih dgn diri aku sndri...

tp atleast aku paksa jgak la kan diri aku ni celik mata n lihat kalendar... hua hua! apepon result aku nty, aku akn tau ianya bertepatan dgn ape yg tlah aku ushakan selama ni... klu aku main2, well, gitu jgak la result nyer kann? hukum karma...

korang2 doakan lah aku utk terus bersemangat n istiqamah study utk spm nie.. :3 aku tau, ramai kwn2 support aku, family, dorang percaya aku bleh buat, and, aku pn mesti percaya kt diri sendiri yg aku boleh buat... man jadda wajada, wa man zara'a hasoda, sape menanam, die yg dapat hasilnyee.. :) one more, al waqt kassaif, in lam qatakta, qata'aka~ masa spt pedang, klu kau x potong dye, dye potong kau.... advice for myself~ Ya Allah, kau jadikanlah diri aku istiqamah dalam menuntut ilmu Ya Allah, jauhkanlah diri aku dari sifat malas, jauhkanlah diriku dari sifat kedekut dan jauhkanlah diriku dari dengki manusia. YaAllah, kau peganglah aku dgt tali Mu Ya Allah, jgn lepaskan aku dari tali agama Mu Ya Allah, sungguh Engkau yang maha pemberi rezeki kepada orang2 yang Engkau kehendaki...

oh ye, lupe nk kasi tau, aku baru balik dari china aritu,, saje mkn angin.. :)

No comments:

Post a Comment