16.4.12

sekarang

helo-helo blog saye!! haha, lame giler berkurun tak bukak blog ni.. x berupdate, dah berhabuk dah.. hehe, masalahnye da tak tahu nk post tntang ape... then jarang sgt on9, da malas nk on9 first sbb bosan, then laptop ni lambat sgt nk bukak, internet sangatlah slow. and many other factors~ hoho,

so, sekarang, kehidupan aku, aku dah stat study, walaupon takde mud, aku try pakse diri utk study, tp study sendiri kt umah, xde exam, cm xde cabaran, nak2 plak subjek2 fakta, aduh, ntah bile la aku pnye otak nk hafal mnde ni, dah 2 tahun, masuk taun ni 3 tahun blaja, still x egt2 lg... so, disebabkan oleh kelemahan diri ni, kene jgak la study kan? kang lama2 otak berkarat pulak... hehe, so kene ade disiplin diri la, alhamdulillah, stkt ni ikot lg, sehari wajip pegang buku, jgn buang mase, wlupn br bulan 4, mmg ade byk mase lg, tp stat lg awal lg bagus,, kan? dah la xde ckgu, blaja sendiri. yang penting semangat kena kuat! jgn putus asa.

banyak org2 cakap and aku jumpa sendiri, straight A+ x membawa apa2 makna dlm kehidupan. rezeki masing2 jugak, nak2 plak aku ni pompuan, mmg susah la nk dpt peluang. dgn sijil koku aku pon, x sekolahnye. tp aku yakin je, segala perancangan yang Allah dah buat utk kite semua, yakin Allah knows the best. xkesah la aku pnye result nty mcm mna pon, for now, i just want to focus on my SPM, and aim for the best. wlupn bile aku bkak fb, tgk kt group revivenat sume dah dpt ini, itu, isi borang ni, borang tu, interview ni, interview tu... memanglah rase sedih, sbb x dpt bersama2 dengan orang yang seangkatan dgn aku, sedih x dpt amik SPM dgn teman2 seperjuangan, terpaksa sorang2 usaha sendiri, walaupun aku hanya dapat melihat dan tertinggal jauh di belakang, tapi aku kuatkan hati dan percaya, kita hanya merancang, Allah yang menentukan, banyak surat2 tawaran dtg, call2, msg yg sampai, bg offer ini itu, tp kite ni SPM pn x lepas lagi, xpe, kite focus SPM je dulu rite myself? hehe... bg aku, rezeki kawan2 aku dpt interview sume tu sbg dorongan n cbaran utk bjaya dlm SPM taun ni.

waktu aku daftar utk SPM as private candidate tu, aku tgk byk lg orang yang senasib dgn aku, malah lagi besar dari aku. kawan aku kt tusyen, fatimah, sekolah al-ameen, swasta, sah2 la aku x mampu nk masuk sana, aku bukannya orang senang. dye kate, ade je yang umo 18, 20 br nk amik spm, sbb dye? baru klua pondok la, br balik mesir... wau... so, aku x de la rase keseorangan sgt. ade je yang senasib dgn aku, malah yg lagi ketinggalan pon. dorang percaya je yg segala2nya dah ditentukan, dpt family support, as well as me :). so, aku xde lah rase teruk sgt, just bile tgk kwn2 sume dah lepas, agk sedih la, sbb ketinggalan sikit, xpe, yg aku tau, blaja je,, teruskan perjuangan... :) and belive that Allah's help is everywhere as long as we always doa to Him because He know everything in our heart~

put your trust on HIM,
raise your hand and pray~
;)

No comments:

Post a Comment