2.2.12

mencarut

tak tahulah kenapekn, tp sllu sgt dengar orang mencarut sini sana... nak tegur kang kite plak yg kne marah..diam jla. tapi tak segan ke? kat tempat2 awam, ramai orang. contoh lah kann..semalam ak balik naik bas, berasak2 nak masuk. Alhamdulillah, dpt gak masuk walaupun x de seat. xpe la, ak sandar kt tepi tingkap je..nikmati pemandangan luar... dalam bas punyalah ramai manusia... terdengar la suara2 sumbang. boleh plak dye mencarut kuat2 depan sume orang. dah la bas tu agak sunyi. sore dorang je kuat. 


haih.. aku malu ngn bebudak zaman skang. as a youth, i was classed as one of them lah kan.. oh, malu siot... orang2 veteran kat situ pandang je bebudak uh. aku tunduk jla... tp sumpah.. mmg takde moral langsung, dah la tu, x malu plak ckp kuat2. mencapub ke hape. naseb baik sorang perempuan baye2 kitorang gak*aku rase membe dorang kot tegur dorang. ayat cam dorang gak ah, kasar. 

"Woi bising ah... diam ah!"

hmm, aku puas kejap. tapi dorang ramai kan.. balas ah.. carut2 tah ape aku pn tak paham. naseb pompuan tu garang. mmg satu bas kot dga dorang gaduh. wahh,, tegang gile kot dlm bas mase uh... bile bebudak yang takde moral uh kuar baru la tenang siket dlm bas uh.. tapi aku mmg sokong ah pompuan yg marah dorang uh. brani la... aku respek gila pompuan uh, wlupn dye freehair.

Bukannye aku ni x penah mencarut, tapi nk mencarut pn berpada2 la... ni, kat jalan nk mencarut, kat facebook nk mencarut, mane2 pn mencarut tu mst ade.. dah mcm kosa kata. respek bahasa lah weii... maruah tada ka?

haihh...manusie2..=='


No comments:

Post a Comment